zaterdag 6 februari 2016

zaterdag 6 februari : ik ben 9 jaar vandaag!

Vandaag ben ik jarig. Na het ontbijt heb ik gespeeld met Idrys op de glijbaan.
Mama ging kijken naar de dokters die de gehandicapte mensen onderzoeken.
Dan zijn we naar de stad geweest. We gingen op bezoek bij Tening, een vriendin van mama. Ze is heel arm en woont in een hut. We brachten geld en cadeautjes, ook van tante Babs en Melanie. Ze waren heel blij.
Dan naar de vismarkt. Het stonk daar verschrikkelijk en er lagen allemaal dode vissen op de grond en er waren heel veel mensen in een kleine houten boot waar ze 2 weken mee varen om vis te vangen. Ik heb daar een zeester gekocht. het was erg warm en we hebben een frisse cola gedronken. 
Daarna zijn we naar de winkeltjes (kraampjes) geweest om een basketbroekje te kopen voor mijn verjaardag en cadeautjes voor mijn vrienden.
We stopten aan de FBI. Dat is de winkel waar ze schoolgerief verkopen. We kochten potloden en papier en stilo's voor het derde leerjaar in de school van Senegal. Maandag ga ik naar school. 
Na het middageten (thieboudienne = rijst met vis) was het mijn verjaardagsfeestje in hotel club safari. Het was heel leuk: we hebben gespeeld, gezwommen, pannenkoeken en fataya's gegeten en frisdrank gedronken. Er waren  10 kinderen en 7 grote mensen. Vriendinnen van mama.
Toen de zon bijna onderging zijn we met een taxi , een oude kapotte kleine auto naar huis gekomen. We waren met 3 grote mensen en 5 kinderen én de chauffeur in de auto en reden door het zand in de stad.
' s Avonds hebben we het schaap gegeten met frietjes en erwtjes.
Het was een heel leuke dag.


mijn Astertje is vandaag 9 jaar !


de vismarkt 
 


een zeester kopen

  
de slager

bij Tening op bezoek





FBI: schoolgerief kopen

dokters komen de gehandicapte mensen onderzoeken

 


spelen met Idrys


thieboudienne

het schaap dat gisteren werd geslacht

MIJN VERJAARDAGSFEESTJE !


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten