maandag 8 februari 2016

MAANDAG 8 FEBRUARI: NAAR SCHOOL

Vanmorgen moest ik kom 7uur opstaan om naar school te gaan. Eerst sprak de directeur tegen alle kinderen (1400) dat ze goed moeten werken deze week. en de vlag werd omhoog getrokken en we hoorden het volkslied van Senegal. 
Toen ging ik naar de klas. We deelden de tekeningen uit en dan moesten we werken. Ik heb gerekend en heel het alfabet (hoofdletters) geschreven: de namen mijn familie en mijn beste vrienden en Inge.
Er zijn 60 kinderen (61 met mij) in de klas en de klas is kleiner dan onze klas. Er staat niks van speelgoed of materiaal. Alleen banken en een bord. Ze werken op krijtbordjes en in schriftjes. 

Na het middageten zijn we vertrokken naar de zee. We hebben gezwommen in een zwembad van een hotel vlak naast de zee.
Na het zwemmen zijn we over de rotsen naar het stadje met een marktje geweest. We zijn teruggekeerd met een taxi. 
Het was al donker en we stopten bij de kapper om mijn haar te knippen. Hij deed het met een raar scheermachine.
Nu moeten we nog avondeten. Hopelijk is het lekker want ik heb reuzehonger.  


















1 opmerking:

  1. Waauw Aster, wat een tof avontuur. Zeer leuk om je verslagjes te lezen!
    Ik kijk er al naar uit om ze straks te horen ook. Geniet met volle teugen en veel plezier in de klas. High 5, meter Inge

    BeantwoordenVerwijderen