vrijdag 5 februari 2016

VRIJDAG 5 FEBRUARI: DE EERSTE DAG IN MBOUR

We werden wakker door de vogels die fluiten en de muezzin die zingt in de moskee. En ook de 1400 kinderen in de school horen we goed. 
We hebben de school verkend en mama's vriendinnen May en Codou. 
Toen hebben we middag gegeten : vis, rijst, ajuin (yassa poulet). Na een siësta gingen we naar de stad en we hebben cadeautjes voor mijn verjaardag morgen gekacht en voor mijn beste vrienden heb ik een .......... gekocht. Toen heb ik het kindjes van Ahmadu leren kennen, een klein jongentje Idris en een meisje die heel goed kan basketten. 
Ik heb met haar gebasket want meneer Sène heeft een sportterrein. 
Meneer sène heeft een schaap laten slachten bij ons in het huis (buiten) voor mijn verjaardag. ik heb het gezien, dat was super cool maar ook vies met al dat bloed.


eerste kennismaking met de school
blij weerzien van vriendin May Mouna


 ze verkopen snoepjes en koekjes op de speelplaats! 
(idee voor de Tandem? ;))
 volgende week zaterdag feest op school voor het pensioen van tata Diatou
 mooi in de rij om naar huis te gaan


 zicht op de straat vanuit onze kamer (terras)
 eerste maaltijd: rijst met vis en ajuinensaus
 naar de stad M'Bour: veel indrukken!






 meneer Sène slacht een schaap voor Asters verjaardag morgen




 de lagere school: iedereen naar huis.
12 klassen met elk ongeveer 60 kinderen en 1 juf of meester.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten